• Slechte wedstrijd Hulshorst, dus verlies

Bij vlagen werd er best leuk gevoetbald en gecombineerd maar er werd zo onnoemelijk veel balverlies geleden door vrije ballen gewoon bij de tegenstander in de voeten te spelen. Je kunt als staf nog de mooiste tactieken uitdenken en de mannen diverse instructies meegeven maar als de basis niet goed wordt uitgevoerd kan dit alles de prullenbak in.

Met de weer terug gekeerde Redouan Arian in de basis kwam Hulshorst via een prachtige goal van Melle van der Salm in de 26e min. op voorsprong. Van der Salm kreeg op plm. 20 meter van de goal een afgeslagen bal voor zijn voeten en met een bekeken shot/lob liet hij de keeper kansloos. De vreugde was echter van korte duur. Enkele minuten later kreeg HTC een vrije trap te nemen rechts aan de zijlijn. Deze vrije trap vloog er in één keer in zonder dat iemand hem ook maar aanraakte. In de 64e min. werd het zelfs nog erger voor Hulshorst en kwam men op achterstand.

Met het inbrengen van Mel Mijdema en Sander Bouw probeerde trainer Sneller de bakens nog te verzetten maar ook dit kwam het spel niet ten goede. Via een klein slotoffensief probeerde Hulshorst er nog een puntje uit te slepen. Maar wat ze ook probeerden, echte kansen leverde dit offensief niet op. Wat het wel opleverde was een rode kaart voor invaller Mijdema. Hij was het niets eens met een beslissing van de matige leidende scheidsrechter Frei. Dit deed hij iets te mondig en nadat hij een gele kaart kreeg bleef hij zijn frustratie uiten richting de leidsman en dat leverde hem binnen 30 seconden zijn 2e gele dus nu ook een rode kaart op.

Hulshorst zal de scherven bij elkaar moeten vegen en zich proberen te herpakken om volgende week een betere partij op de mat te leggen als deze middag. Want als het spel volgende week weer van dit niveau dan zal het een zeer zware middag worden in Zwolle waar Hulshorst dan moet aantreden tegen de Zwolsche Boys.