• Hulshorst speelt weer gelijk

En weer kon Hulshorst de broodnodige 3 punten niet bijschrijven, voor de vierde keer op rij speelden ze gelijk. Nu was het ESC uit Elburg waar de punten mee gedeeld werden.

Zoals de afgelopen weken vaker het geval was moest Hulshorst weer een aantal basisspelers missen. Bart de Zwaan [rug] , Haroen Sirat [spierblessure] en Kristian van Olst [ te verkouden om te beginnen] waren deze middag niet van de partij.

Gelukkig kon trainer Sneller wel weer over Jan van de Brink en Melle van der Salm beschikken. Met wederom Ruben Bets in de spits werd er gezocht naar de doelpunten.
    Het was ESC wat als eerste het net vond. Het was Bas Flier die een vrije trap van Max Lamberink iets aanraakte waardoor keeper Menges kansloos was. Net als vorige week moest Hulshorst weer een achterstand zien weg te werken.
    Hulshorst probeerde de aanval wel te zoeken maar was voorin machteloos.

In de 41e min. was het Ruben Bets die Krijn Eckhardt de diepte in stuurde. Met een mooie schijnbeweging werd de verdediger die meegelopen was het bos in gestuurd. Met een vloeiende beweging schoot hij de bal in de rechter beneden hoek, precies buiten bereik van de keeper.
    Hulshorst wilde en moest deze laatste thuis wedstrijd winnen en zo de rode lantaarn over te dragen aan of Oene of ESC.

Na rust zagen we dan ook een geheel ander Hulshorst. Met veel strijd en passie werd de aanval gezocht. En binnen 10 minuten had Hulshorst al op voorsprong moeten staan. Echter Ruben Bets vond 2 maal doelman Onderstal op zijn weg.

In deze 2e helft ontspon zich een prachtig voetbal gevecht, niet dat er zeer goed gevoetbald werd maar er stonden 2 ploegen op het veld die beiden voor de winst gingen en beiden geen genoegen namen met een puntendeling. Bij winst zou ESC weglopen bij de gevarenzone en Hulshorst  zou bij winst van de laatste plaats af zijn.

Het spel golfde nu op en neer maar ondanks kansen aan beide zijden werd er niet meer gescoord.
    Ook mag wel gezegd worden dat deze wedstrijd onder leiding stond van de zeer goed fluitende scheidrechter Maat die zonder kaarten deze wedstrijd tot een goed einde bracht.

Als je het van de positieve kant van Hulshorst bekijkt kun je stellen dat er nu 4 wedstrijden op rij niet zijn verloren. Maar een keer winnen levert gelijk zoveel meer op. Dat moet dan maar gebeuren in de laatste wedstrijd voor de winterstop in Hasselt waar Hulshorst het dan opneemt tegen Olympia’28.

De foto's van deze wedstrijd staan in het album wedstrijdfoto's.